Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pěkná obíračka

Nikdy jsem o tom takhle nepřemýšlela. A není se čemu divit, kdo by se také chtěl dokola zaobírat svými tématy? Chtít je sám od sebe obírat. Nejdřív pěkně propečenou kůrčičku, šťavnaté masíčko a nakonec to úplně nejlepší. Morek.                                                     

Odjakživa jsem milovala takové ty poklidné nedělní obíračky. To když se dělal poctivý kuřecí vývar, v kuchyni to bublalo, pronikavě vonělo vší tou kořenovou zeleninou a mlžila se okna, takže i v zimě musela zůstat otevřená. Vždycky něco zbylo, hlavně žužvy. Pozor jsem si musela dát na špičaté kůstky, na ty potvory, co se v nestřeženém okamžiku tak rády zapíchávají do krku. Ale zase, když jsem si ve správnou chvíli - a správné načasování tohoto magického úkonu je přitom zcela určující - takovou jednu ulomila a ještě si přitom stačila něco přát...  Kouzlo zafungovalo. Gris-gris.

Kdyby to tak šlo se vším a mohlo to zůstat jednou provždy. Člověk časem vyroste, údajně při tom i o něco zmoudří a kouzlo je rázem fuč. Dostat se věcem na kloub je velmi riskantní podnik, možná se jako vynikající analytik i doberete k jádru věci, ale křehká krása se najednou vytratí. Odvane a zmizí jako pára nad hrncem. Řezat skalpelem není jako skládat básně.

Upřímně, mám ráda metafory a zvláštní nápady, i když některé jsou velmi neodbytné až vlezlé. Takové, co vás napadnou zničehonic a zákeřně zezadu. A pak je nosíte celý den v hlavě, kde se svým tichým a neúprosným hláskem tklivě dožadují vaší plné pozornosti. Hej, já  jsem tady, všímej si mě. Patřím k tobě, to zíráš, co. Zcela nepokrytě si vás dobírají! Jungián by nejpíš konstatoval, že jsou to zcela autonomní psychické obsahy, které amébovitě přilnuly k archetypickým jádrům kolektivního nevědomí, do něhož vnesly individuálně specifický obsah, který je třeba v rámci důkladné a důsledné analýzy odkrýt. Pěkně metodicky, vrstvu po vrstvě. Až ... kam? Přemýšlím, co s těmi svými (dosud) neobranými tématy. Abych byla úplně přesná - neobranými obrannými. Jsou to všechny obranné strategie, které jsem si za ta léta vytvořila. A že je jich požehnaně.

Obrat je všechny a dobrat se přitom něčeho zásadního je věru pěkná zabíračka. Moderní koučové by možná řekli, že je třeba je postupně "rozklíčovat", abychom se v životě mohli posunout dál a nepřešlapovali na místě. Osobně dávám přednost té nimravé piplačce (kůrčička-maso-kost), při které si zašpiním ruce. A nechám se přitom rozebrat do mrtě, to abych si v sobě zase jednou pořádně uklidila. Můj muž tomu říká "vyvětrat pavouky". Od čeho jiného pak existuje terapie?

Shrňme si to přátelé: čistá hlava, jasná a otevřená mysl, srdce na pravém místě a pevná půda pod nohama. Pak se můžete odvážit a pustit do čehokoli. I když to dá zabrat.

Claire et distincte.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lada Šůláková | čtvrtek 1.10.2015 13:55 | karma článku: 4,38 | přečteno: 423x
  • Další články autora

Lada Šůláková

Ekzémová strategie

S ekzémovou strategií se dostanu všude. Slovy blízkého přítele, který na mě dlouze a pronikavě hledí svým hypnotickým pohledem jestřába v akci, pod nímž se měním v bílou myšku, svolnou a odevzdanou: "Drahá, ty jsi jako ekzém."

10.1.2019 v 17:14 | Karma: 4,93 | Přečteno: 179x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon. Finanční svět již méně (zcela zvláštní odrůdou jsou pak bankéři a investoři). Samotnou mě to překvapuje, u sebe bych podobnou zvrhlost nikdy neočekávala.

5.11.2018 v 20:21 | Karma: 3,64 | Přečteno: 134x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Imaginární disky

"Tak to je teda něco!", pomyslela jsem si, když jsem nedávno narazila v jakémsi vědeckém časopise (bůhví jak se mi dostal do rukou) na informaci, jak se housenka proměňuje v motýla. 

4.12.2014 v 19:40 | Karma: 6,80 | Přečteno: 363x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Udělej svého muže

Jednou už jsem o tom psala, ale pro jistotu to ještě ráda zopakuji - žena muže buď udělá, nebo ho zničí. Záleží to jen na ní, na velikosti jejího srdce a čistotě jejího záměru. Na pozadí odvážných činů mnoha mužů je PRÁVĚ ONA.

27.6.2014 v 10:08 | Karma: 14,69 | Přečteno: 1112x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Usedni dnes se mnou v červeném stanu

Sdílím krásnou a čistou vizi jedné své blízké duše o posvátném místě pro ženy plném porozumění, něhy, vnitřní síly a odvahy být zranitelná, kde bychom se mohly navzájem očistit, odpočinout si a posbírat hlubokou moudrost.

25.6.2014 v 17:43 | Karma: 7,21 | Přečteno: 359x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Hamás souhlasil s návrhem na příměří. Může jít o lest, píší v Izraeli

6. května 2024  18:56,  aktualizováno  20:27

Palestinské hnutí Hamás v pondělí přijalo návrh dohody o příměří s Izraelem předložený Egyptem a...

Za další případ pohrdání vás můžu poslat do vězení, varoval soudce Trumpa

6. května 2024  20:17

Soudce v probíhajícím procesu s Donaldem Trumpem v pondělí rozhodl, že americký exprezident...

Ve hře o post ministra je nyní i Ženíšek. TOP 09 chce vybrat tento týden

6. května 2024  16:43,  aktualizováno  20:10

Při hledání kandidáta do vlády na post ministra pro vědu, výzkum a inovace začala TOP 09 skloňovat...

Zbraň jménem Duda. Pomoc Ukrajině vyjednal u Trumpa on, chlubí se Poláci

6. května 2024

Premium Polský prezident Andrzej Duda byl podle svých někdejších stranických kolegů z Práva a spravedlnosti...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1098x
Jsem satiriánský psychoterapeut s osobní zkušeností vysoké citlivosti (HSP). Píšu, tančím, muzicíruju, sbírám po kopcích bylinky, chovám Sphynxe, jsem zarytý frankofil a módní nadšenec. Fascinuje mě nezměrná krása, křehkost a hloubka lidské duše. 

www.ladeni-duse.mozello.cz

Seznam rubrik