Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Usedni dnes se mnou v červeném stanu

Sdílím krásnou a čistou vizi jedné své blízké duše o posvátném místě pro ženy plném porozumění, něhy, vnitřní síly a odvahy být zranitelná, kde bychom se mohly navzájem očistit, odpočinout si a posbírat hlubokou moudrost.

Hledám takové místo a volám po něm vyprahlým hlasem ve chvíli, kdy jsem donucena složit zbraně s už otupělým a zrezivělým ostřím, kdy utěšuji opuštěné dítě, kdy zvedám cizí ženy z prachu a směji se s nimi navzdory všem slzám světa, kdy počítám a oplakávám své mrtvé. Ve chvíli, kdy jsem vyhaslá na troud. To pak hltám velkými doušky voděnku z živého pramene a rozhlížím se po vlající červené látce se zlatými třásněmi, která by mě celou zahalila. Kde bych spočinula jako v chomáčku vaty. Zcela postačí i okvětní lístky vlčího máku rozfoukané večerním vánkem po poli. Kam jsem se schválně přišla ztratit. 

Prastará tradice červeného stanu jako místa vzájemného sdílení a podpory věnované ženám ženami existuje polozapomenutá mnoho set let. Poztrácená jako ty okvětní lístky. Pojď, uvážeme si šátky kolem boků, vezmeme si košíky bab bylinkářek a posbíráme je. Výchozí látku máme, stačí je jen pevně sešít k sobě na stanové plátno, které unese všechno. Konstrukci si necháme postavit od mužů, které tolik milujeme a pak je pošleme načas pryč. Za hranici kruhu vypáleného slzami vstoupit nemohou. 

Usedni dnes se mnou v červeném stanu a spočiň sama v sobě. Připravím ti s láskou třezalkový čaj ze svaté krve země, po které jsem tančila, a pořádně se o sebe opřeme chodidly. Pro dny příští. 

Autor: Lada Šůláková | středa 25.6.2014 17:43 | karma článku: 7,21 | přečteno: 359x
  • Další články autora

Lada Šůláková

Ekzémová strategie

S ekzémovou strategií se dostanu všude. Slovy blízkého přítele, který na mě dlouze a pronikavě hledí svým hypnotickým pohledem jestřába v akci, pod nímž se měním v bílou myšku, svolnou a odevzdanou: "Drahá, ty jsi jako ekzém."

10.1.2019 v 17:14 | Karma: 4,93 | Přečteno: 178x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon. Finanční svět již méně (zcela zvláštní odrůdou jsou pak bankéři a investoři). Samotnou mě to překvapuje, u sebe bych podobnou zvrhlost nikdy neočekávala.

5.11.2018 v 20:21 | Karma: 3,64 | Přečteno: 134x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Imaginární disky

"Tak to je teda něco!", pomyslela jsem si, když jsem nedávno narazila v jakémsi vědeckém časopise (bůhví jak se mi dostal do rukou) na informaci, jak se housenka proměňuje v motýla. 

4.12.2014 v 19:40 | Karma: 6,80 | Přečteno: 363x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Udělej svého muže

Jednou už jsem o tom psala, ale pro jistotu to ještě ráda zopakuji - žena muže buď udělá, nebo ho zničí. Záleží to jen na ní, na velikosti jejího srdce a čistotě jejího záměru. Na pozadí odvážných činů mnoha mužů je PRÁVĚ ONA.

27.6.2014 v 10:08 | Karma: 14,69 | Přečteno: 1112x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Lady with a class

Inspirovalo mě prohlášení, pod které bych se bez zaváhání podepsala s neskrývanou vášní a svým Parkerem vyloženým jemnou perletí, pro kterou mám odjakživa slabost. Be girl with a mind, woman with an attitude, lady with a class.

3.6.2014 v 21:45 | Karma: 7,26 | Přečteno: 405x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1098x
Jsem satiriánský psychoterapeut s osobní zkušeností vysoké citlivosti (HSP). Píšu, tančím, muzicíruju, sbírám po kopcích bylinky, chovám Sphynxe, jsem zarytý frankofil a módní nadšenec. Fascinuje mě nezměrná krása, křehkost a hloubka lidské duše. 

www.ladeni-duse.mozello.cz

Seznam rubrik