Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pas de deux

Vždycky jde o souhru ve dvou. O maximální důvěru bez podmínek a beze slov. Když mě nebudeš držet, spadnu. Když ti nebudu věřit, nepustím se. Udělám piruetu, když ty mi uděláš prostor. 

Tvá pravá noha jde dopředu ve stejném okamžiku, kdy má levá noha míří dozadu. Bez jediného zaváhání. Bez pobídky. Držíš mě pod lopatkami, tak pevně a samozřejmě, že o tom skoro ani nevím. Mohu ti dát paži kolem krku a ohnout se v hlubokém záklonu až k zemi. Znovu mě vrátíš zpět na pevnou zem, jakkoli vysoko jsem se odrazila. Zavírám oči a pouštím se. Vím, že mě chytíš. Vždycky jsem to věděla. Nikdy jsi nedovolil, abych spadla. Nikdy jsi neudělal chybu.

 

Nejraději mám, když kráčíme vedle sebe, bok po boku a synchronizujeme chůzi. Ráda ti přizpůsobím svůj krok. Budu muset dvakrát třikrát malinko poskočit, abych se s tebou srovnala. Tvůj krok vydá nejméně za dva mé. Pak už jdeme spolu, levá pravá, pěkně si to vykračujeme ruku v ruce. Máme už toho spolu tolik nachozeno. Za všechny ty roky! Míle a míle jsou cest, které znám. Pouštím se s tebou i po těch neznámých. Už ani nemusíš nic říkat, stačí, že tě držím za ruku a jdu s tebou. Mapu nepotřebujeme. V tichosti našlapujeme po měkké trávě a já se nořím svými podpatky hluboko do rozryté a kypré hlíny. A tak nějak se s tebou vznáším. Absolutně nemám tušení, jak to děláš. Zahneš přesně ve chvíli, kdy jsem já sama chtěla odbočit. Zastavíš se, abych si mohla stoupnout na špičky a dát ti pusu na nos. Pára se sráží ve vzduchu a ty máš ještě jíní ve vlasech. Držím se tě celou svou bytostí. Jako malá holka. Držíš mě i v těch nejnemožnějších pozicích silové akrobacie. Mohli bychom to časem vydávat za umělecké dílo. Schválně kolik bychom vydražili. Kolik bychom spolu vydrželi.

 

Spolu vydržíme všechno lásko. Ty jsi ten můj do páru. Tkaničky jsou také dvě - dneska se ti po cestě zase rozvázaly. Uvaž si na nich dvojitý uzel. Ten, který se nedá rozetnout.

 

Když jsem byla malá, smáli se mi kvůli mé chůzi. Nedošlapuji totiž na paty a houpám se. Mám to po tátovi. Spíš tančím, než chodím a jiná už nebudu. Nemáš to se mnou zrovna jednoduché, když se snažíš vyrovnat se mnou krok. Ale máš neomylný cit pro rytmus a nedovolíš, abych sešla z cesty. A tak tanečnice kráčí po boku bubeníka s naprostou samozřejmostí a lehkostí, jako by nic jiného ani nepřicházelo v úvahu. Nebo snad ano?

 

Pas de deux se v baletní škole trénuje, když je žákům dvanáct let. Dívka i chlapec si k sobě teprve nacházejí cestu a už si musí bezvýhradně věřit. A přitom každá chyba může vést k úrazu s doživotními následky.

 

Stejně to risknu.

 

Autor: Lada Šůláková | úterý 25.2.2014 20:45 | karma článku: 20,82 | přečteno: 3222x
  • Další články autora

Lada Šůláková

Ekzémová strategie

S ekzémovou strategií se dostanu všude. Slovy blízkého přítele, který na mě dlouze a pronikavě hledí svým hypnotickým pohledem jestřába v akci, pod nímž se měním v bílou myšku, svolnou a odevzdanou: "Drahá, ty jsi jako ekzém."

10.1.2019 v 17:14 | Karma: 4,93 | Přečteno: 177x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon. Finanční svět již méně (zcela zvláštní odrůdou jsou pak bankéři a investoři). Samotnou mě to překvapuje, u sebe bych podobnou zvrhlost nikdy neočekávala.

5.11.2018 v 20:21 | Karma: 3,64 | Přečteno: 133x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Imaginární disky

"Tak to je teda něco!", pomyslela jsem si, když jsem nedávno narazila v jakémsi vědeckém časopise (bůhví jak se mi dostal do rukou) na informaci, jak se housenka proměňuje v motýla. 

4.12.2014 v 19:40 | Karma: 6,80 | Přečteno: 362x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Udělej svého muže

Jednou už jsem o tom psala, ale pro jistotu to ještě ráda zopakuji - žena muže buď udělá, nebo ho zničí. Záleží to jen na ní, na velikosti jejího srdce a čistotě jejího záměru. Na pozadí odvážných činů mnoha mužů je PRÁVĚ ONA.

27.6.2014 v 10:08 | Karma: 14,69 | Přečteno: 1110x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Usedni dnes se mnou v červeném stanu

Sdílím krásnou a čistou vizi jedné své blízké duše o posvátném místě pro ženy plném porozumění, něhy, vnitřní síly a odvahy být zranitelná, kde bychom se mohly navzájem očistit, odpočinout si a posbírat hlubokou moudrost.

25.6.2014 v 17:43 | Karma: 7,21 | Přečteno: 359x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1098x
Jsem satiriánský psychoterapeut s osobní zkušeností vysoké citlivosti (HSP). Píšu, tančím, muzicíruju, sbírám po kopcích bylinky, chovám Sphynxe, jsem zarytý frankofil a módní nadšenec. Fascinuje mě nezměrná krása, křehkost a hloubka lidské duše. 

www.ladeni-duse.mozello.cz

Seznam rubrik