Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj dámský klub se schází každý večer

Můj dámský klub se schází každý večer a je to uzavřená a výlučně ženská společnost pouze pro zvané. Vstupenkou do něj je jistá dávka osobní úrovně a prokazatelná mimořádnost v přesném významu toho slova. Jedná se o dámy znalé i uz

X+

S úderem šesté začnu prostírat na kulaté stolky s rozkošně zakřivenými nožkami ve stylu art déco lněné ubrousky s jemně vyšívanými drobounkými kvítky v pastelových barvách tón v tónu. Dokola rozestavím decentní a opravdu kvalitně provedenou míšeň (na kterou si potrpím, ale se kterou se samozřejmě nikterak nechlubím, znalec pozná sám) doplněnou o stříbrné lžičky s filigránovým krajkovím a na každý talířek na holandské sušenky značky DE LUXE položím růžové poupě k nakousnutí. Nakonec postavím na pravý britský čaj a přesně dodržuji jeho přípravu, neboť ÚROVEŇ (a to si drahé přítelkyně prosím dobře pamatujte) je třeba udržovat za všech okolností. Děj se co děj.

A je opravdu nejvyšší čas, neboť dámy se již začínají scházet. Najednou je všude plno rozruchu, hedvábí a barev a všech těch líbezných a vznešených úsměvů doprovázejících pevný a vřelý stisk rukou v hedvábných a skvěle padnoucích rukavičkách (až na Gabrielu - ta by na sebe rukavičky jaktěživ nenavlékla, to by bylo zcela pod JEJÍ úroveň). Každá z přítomných dam má své zvyklosti i své tradiční místo a půvabně usednou do pohodlných ratanových křesílek, pěkně nožku přes nožku, každou obemknutou jemnou punčochou. (Jediná Édith nosí podvazky, samozřejmě že v ČERNÉM A NANEJVÝŠ SEXY PROVEDENÍ.) Vedle ní sedící Magdaléna je ovšem také nadmíru sexy i bez těch podvazků. A dokonce i bez bot, protože prsty na nohou jí zdobí zlaté prsteny a celá voní myrhou. Se svými rudými vlasy a ženskou smyslností (která je jejím VÝSOSTNÝM UMĚNÍM) je naprostým kontrastem vůči zadumaně působící Lady Jane, Vychází z ní tichá a zářivá krása, terá existuje sama o sobě a nic víc nepotřebuje. ONA VÍ.

Ještě než začneme s dnešním programem, se ke mně od vedlejšího stolku nakloní Madame a špitne mi: "Drahoušku, nechtěla byste zítra zajít do mého salonu vyzkoušet můj nový denní krém?" A pak se spiklenecky usměje: "Mám pro vás malé překvapení a domnívám se, že tuto malou pozornost ode mne jistě neodmínete." Jak bych jen mohla? Ještě se mě stačí zeptat: "A slyšela jste už o RTĚNKOVÉM KODEXU? Právě ho uvádíme na trh. A myslím si, že to bude naprostá bomba. Ovšem je také samozřejmě třeba zvolit vhodné načasování. Bez rtěnky se prostě žádná žena rozhodně neobejde a ve válce už vůbec ne. Samozřejmě že musí být v patřičném odstínu a vhodně zvolená podle typu pleti. Který preferujete Vy, Drahoušku?" Odpovím, že rubínovou. Odměnou za správně zvolenou odpověď je mi doširoka rozevřený úsměv s perfektními perleťovými zuby i přes pokročilý věk Madam: "Ó ano, to já také. Perfektně se mi hodí k poslední Dalího sbírce, kterou jsem si před časem pořídila. Víte, mou vášní je investice do krásy, snažím se ji uchovat pro příští generace. Jsem posedlá krásou a nikterak se za to nestydím. Říkám to vždy a vždy to také říkat budu. Žena do sebe musí investovat a udržovat se v každém ohledu a v každém věku. Co naplat! Takže zítra určitě přijďte. Tres bien! Máme toho spolu ještě tolik nedořečeného, Drahoušku."

"Odpusťe, že vás vyrušuji, ale vyslechla jsem Vaši rozmluvu s Madame. Zaujalo mě téma vášně. Nemyslím tím teď muže, jsme přece dámská společnost a pro tuto chvíli si samy bohatě vystačíme, myslím tím vášeň ryze životní. Já jsem ten svůj zcela zasvětila VĚDĚ. Naprosto jsem se jí oddala a možná že i víc, než bylo zdrávo. Však mé zdraví také není nejpevnější. Někdy je však třeba přinášet oběti, aby dílo mohlo vyrůst a vzkvétat. Mně nakonec ten zázrak vykvetl ze smolince. Ve chvíli, kdy jsem to nejméně čekala, kdy už jsem to chtěla vzdát. Je třeba vytrvat navzdory nepřízni, toť vše." Tmavé a unavené oči se v tichém souznění potkaly s jedněmi jiskřivými s roztančenými plamínky, až už to ty druhé nevydržely: "Ach ano, mou jedinou a naprostou vášní je tanec. Prosím vás tančete, nepřestávejte tančit, jinak jsme všechny ztraceny!" Drobounká tanečnice s drobounkým drdůlkem, neuvěřitelnou vnitřní silou a nesmrtelným odkazem svého díla. Tvůrkyně dokonalých choreografií, jimž vtiskla svůj neopakovatelný rukopis a navždy tak proměnila nejen německou taneční scénu.

Z ratanového křesílka pojednou povstal královský majestát a ocelový hlas nesmlouvavě pronikl bzučícím šepotem: "Já jsem se zcela oddala Anglii a svého rozhodnutí NELITUJI. Čemu jsou ženě vdavky, když se pak nedokáže oddat své věci? BEZ VÝHRAD A BEZ PODMÍNEK" Královský majestát posléze opět usedl. Jiný (a velmi tichý, skromný a nenápadný) majestát v tu chvíli pronesl: "Na tomto světě nejde dělat velké věci, jde dělat jen malé věci s velkou láskou." Poupě na mém míšeňském talířku se právě rozvilo. Lady Di vezme křišťálovou vázu s průzračnou vodou pro právě zrozenou krásu. Aby neuvadla. Křišťál, voda, růže a Princezna Všech Srdcí, to vše je spolu v dokonalé harmonii.

Pohledem ještě jednou přelétnu místnost vybavenou empírovým nábytkem a s překrásným francouským oknem vedoucím do rozkvetlé zahrady. Spokojeně se usmívám. Ano, jsou tu všechny. A všechny jsou úchvatné asamy sebou! Zobnu si další sušenku, protože právě nadešel čas začít. Dnešní setkání zahajuje Johanka a pronese svým hlasem zvučným jako polnice: "Dámy, dnes bych zde ráda přednesla příspěvek na téma Mimořádné ženy činí mimořádná rozhodnutí a proto žijí mimořádné životy. Virginie prosím zapisuj, píšeš z nás nejlépe. Řekla bych že nejpregnantněji". Vedle šustění taftu se ozve ještě šustění pera po papíře a místnost provoní cigaretový dým. S nostalgickou láskou si vzpomenu na svého starouška Parkera a také si potáhnu ze špičky. Nečekaně mě z mého zasnění vytrhne Margaret: "Bravo! Trefa do černého. My všechny zde ROZHODNĚ JSME mimořádné ženy!" Od protějšího stolu se nádavkem ozve: "Protože jsme LVICE!" To byla jasná paní Zdislava.

A tu se na sebe všechny navzájem usmějeme a jedna druhé blahopřejeme ke všem mimořádným rozhodnutím, která jsme měly sílu učinit a která pak měla mimořádný (a někdy i drtivý) dopad na naše životy. Usmíváme se vítězně i pokorně, s pusou od ucha k uchu i v tichém úsměvu, který mohou spatřit jen andělé.

Je však načase uzavřit tuto velkolepou a neobyčejnou společnost: "Mé milé dámy, srdečně vám děkuji za to, že jste se dnes zúčastnily našeho vzácného setkání. Bylo mi skutečnou ctí být tu dnes s vámi."

Takže buďte v dobré společnosti. A nejen na Nový rok, ale i po celý nový rok i po všechny ty příští, po každý den všech nadcházejících let. A pokud žádná vhodná společnost zrovna nebude k mání, vždy se můžete potěšit tou svou. A nezapomeňte přitom na vyšívané ubrousky, porcelánovou soupravu, stříbrné lžičky a dobrý tón. Nezapomeňte na rtěnkový kodex, rozvité růže a na své oddané a silné srdce. Nezapomeňte na svou vášeň. A hlavně si to všechno nezapomeňte užít. Vždyť právě Vy jste zcela právoplatně zakládající členkou Vašeho Privátního Dámského Klubu.

Meglio sola che male accompagnata.

Opatrujte se.

Autor: Lada Šůláková | středa 1.1.2014 20:45 | karma článku: 8,40 | přečteno: 629x
  • Další články autora

Lada Šůláková

Ekzémová strategie

S ekzémovou strategií se dostanu všude. Slovy blízkého přítele, který na mě dlouze a pronikavě hledí svým hypnotickým pohledem jestřába v akci, pod nímž se měním v bílou myšku, svolnou a odevzdanou: "Drahá, ty jsi jako ekzém."

10.1.2019 v 17:14 | Karma: 4,93 | Přečteno: 177x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon. Finanční svět již méně (zcela zvláštní odrůdou jsou pak bankéři a investoři). Samotnou mě to překvapuje, u sebe bych podobnou zvrhlost nikdy neočekávala.

5.11.2018 v 20:21 | Karma: 3,64 | Přečteno: 133x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Imaginární disky

"Tak to je teda něco!", pomyslela jsem si, když jsem nedávno narazila v jakémsi vědeckém časopise (bůhví jak se mi dostal do rukou) na informaci, jak se housenka proměňuje v motýla. 

4.12.2014 v 19:40 | Karma: 6,80 | Přečteno: 362x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Udělej svého muže

Jednou už jsem o tom psala, ale pro jistotu to ještě ráda zopakuji - žena muže buď udělá, nebo ho zničí. Záleží to jen na ní, na velikosti jejího srdce a čistotě jejího záměru. Na pozadí odvážných činů mnoha mužů je PRÁVĚ ONA.

27.6.2014 v 10:08 | Karma: 14,69 | Přečteno: 1110x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Usedni dnes se mnou v červeném stanu

Sdílím krásnou a čistou vizi jedné své blízké duše o posvátném místě pro ženy plném porozumění, něhy, vnitřní síly a odvahy být zranitelná, kde bychom se mohly navzájem očistit, odpočinout si a posbírat hlubokou moudrost.

25.6.2014 v 17:43 | Karma: 7,21 | Přečteno: 359x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1098x
Jsem satiriánský psychoterapeut s osobní zkušeností vysoké citlivosti (HSP). Píšu, tančím, muzicíruju, sbírám po kopcích bylinky, chovám Sphynxe, jsem zarytý frankofil a módní nadšenec. Fascinuje mě nezměrná krása, křehkost a hloubka lidské duše. 

www.ladeni-duse.mozello.cz

Seznam rubrik