Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tančete, tančete

Znovu stojím na scéně. Je zázrak, že jsem nakonec sebrala sílu se na ni znovu postavit. Důvěrně hladím taneční lino a bezmyšlenkovitě se protahuji v naučeném sledu pohybů. Mám na sobě černý trikot a piškoty. Zhluboka se nadechnu.

S prvním vytušeným tónem, který se teprve chystá zaznít, se zhluboka nadechnu a vydechnu a pak mým tělem jednoduše projede záchvěv energie, která mě rozproudí a uvede do pohybu. Jako by mě někdo strčil do zásuvky a zapnul režim ON. GO ON. La Danseuse. Tančím s lehkostí a parádně si to užívám. Vše kolem jsou jen zbytečné kulisy, které sice ostře vnímám, ale v tuto chvíli mě nijak nezajímají. Soustředím se pouze na prostor, který svými pohyby vytvářím a tvaruji, hladím ho a laskám, vstupuji do něj a mazlím se s ním. On přechází do mě a já do něj v nekonečně opakujícím se kruhu. Kruhový čas. Linka natažená až za horizont. Každým svým pohybem tento prostor vyplňuji, znovu tvořím a vzápětí ničím a kamkoli se pohnu, musí se mi podřídit, přizpůsobit a následovat mě. Je tvárný, sametově hebký a poddajný jako voda. Zcela se tomu odevzdávám a s rozkoší tančím sama se sebou. Plyneme spolu po proudu v čistém FLOW.

Jsem opět volná! Měkce a heboučce mě zalévá zlatavé světlo, které již dobře znám. Vrátilo se. Vítám ho s radostí a vím, že teď už mě neopustí. Vtisklo se do mých buněk, do buněčné paměti a kdykoli teď začnu tančit, bude mě doprovázet. Jen z velké dálky ke mně doléhá obrovský aplaus. Ukláním se a všechny ovace, květiny a tváře s jejich slzami dojetí v očích nechávám daleko za sebou. V duchu se setkám jen s jedním pohledem, který mě pohladí se stejnou něžností a pochopením tak jako kdysi. Pohladí porozuměním. Pak si jde svou vlastní cestou a já také. Vše bylo řečeno. Usmívám se zevnitř na sebe, na tebe, na svět. Je mi dobře.

S úctou věnováno nesmrtelnému odkazu vznešené tanečnice Piny Bausch.

 „Tančete, tančete, jinak jsme ztraceni.“

 

 

Autor: Lada Šůláková | neděle 29.12.2013 19:05 | karma článku: 7,64 | přečteno: 364x
  • Další články autora

Lada Šůláková

Ekzémová strategie

S ekzémovou strategií se dostanu všude. Slovy blízkého přítele, který na mě dlouze a pronikavě hledí svým hypnotickým pohledem jestřába v akci, pod nímž se měním v bílou myšku, svolnou a odevzdanou: "Drahá, ty jsi jako ekzém."

10.1.2019 v 17:14 | Karma: 4,93 | Přečteno: 177x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon. Finanční svět již méně (zcela zvláštní odrůdou jsou pak bankéři a investoři). Samotnou mě to překvapuje, u sebe bych podobnou zvrhlost nikdy neočekávala.

5.11.2018 v 20:21 | Karma: 3,64 | Přečteno: 133x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Imaginární disky

"Tak to je teda něco!", pomyslela jsem si, když jsem nedávno narazila v jakémsi vědeckém časopise (bůhví jak se mi dostal do rukou) na informaci, jak se housenka proměňuje v motýla. 

4.12.2014 v 19:40 | Karma: 6,80 | Přečteno: 362x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Udělej svého muže

Jednou už jsem o tom psala, ale pro jistotu to ještě ráda zopakuji - žena muže buď udělá, nebo ho zničí. Záleží to jen na ní, na velikosti jejího srdce a čistotě jejího záměru. Na pozadí odvážných činů mnoha mužů je PRÁVĚ ONA.

27.6.2014 v 10:08 | Karma: 14,69 | Přečteno: 1110x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Usedni dnes se mnou v červeném stanu

Sdílím krásnou a čistou vizi jedné své blízké duše o posvátném místě pro ženy plném porozumění, něhy, vnitřní síly a odvahy být zranitelná, kde bychom se mohly navzájem očistit, odpočinout si a posbírat hlubokou moudrost.

25.6.2014 v 17:43 | Karma: 7,21 | Přečteno: 359x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  12:30

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu

24. dubna 2024  12:29

Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...

Naučená omluva, bez upřímné lítosti. Za pokus o vraždu dívky dostal Ukrajinec 19 let

24. dubna 2024,  aktualizováno  12:27

Krajský soud v Plzni odsoudil na devatenáct let Ukrajince Viktora Veselovského, který se loni v...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1098x
Jsem satiriánský psychoterapeut s osobní zkušeností vysoké citlivosti (HSP). Píšu, tančím, muzicíruju, sbírám po kopcích bylinky, chovám Sphynxe, jsem zarytý frankofil a módní nadšenec. Fascinuje mě nezměrná krása, křehkost a hloubka lidské duše. 

www.ladeni-duse.mozello.cz

Seznam rubrik