Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šiju si svůj bitevní kabát a zpívám si přitom

Šiju si svůj bitevní kabát a zpívám si přitom. Vážně, bez keců. Jak takový pořádný bitevní kabát může vypadat a k čemu je vlastně dobrý? Ve zkratce, snese na sobě úplně všechno. Všechny vaše šrámy, které jste během života utrpěli.

Nevím jak vy, ale já si své jizvy hýčkám. Jsou totiž důkazem toho, čím vším jsem musela projít, a připomínají mi, že jsem to zvládla. Nestojím o cizí metály a výložky na ramenou. Každou hodnost si přišívám sama. Je to kabát naruby určený pro obzvlášť výjimečné příležitosti. Spíše odhaluje, než zakrývá. Proto ho nosím zcela výjimečně. Co kus to originál, navrhujete, šijete a žijete si ho sami. A jestli jste stejně šikovní jako já, párkrát se při tom ještě píchnete do prstu. Stvrdíte to vlastní krví. Pokud toto není vysoká krejčovina, tak co tedy? Nejsem si však zcela jistá, do jaké kolekce bych ho zařadila. Automne/Hiver či Printemps/Été? Myslím si, že je to celoroční záležitost, která nikdy nevyjde z módy.

Můj bitevní kabát je ze staré dobré černé teletiny, která už taky něco pamatuje. Na několika místech je už pěkně odřená a sem tam se objeví nějaká ta džuzna po sichrhajsce jako corpus delicti na má divoká punková léta. Památka na "kdysidávno" kdy jsem teprve začínala schytávat rány, pochytávat zkušenosti a tím i nějaký ten střípek moudrosti. Abychom si rozuměli, křivák nenosím. Není to můj styl a navíc mi ani nesluší. Mám své zásady a neobleču si na sebe nic, co by nebylo tres chic.

Zvažujete-li ušití svého vlastního bitevního kabátu, možnou inspiraci na střih a materiál hledejte na stránkách knihy "Ženy, které běhaly s vlky" od Clarissy Pinkoly Estées.

Málem bych se zapomněla zmínit, co si při šití zpívám. Nejspíš byste to uhádli sami a možná vás to ani nepřekvapí. Marseillaisu. A jde mi to pěkně do ruky. Na jaře už bude completement hotový.

Autor: Lada Šůláková | čtvrtek 17.10.2013 12:00 | karma článku: 6,47 | přečteno: 397x
  • Další články autora

Lada Šůláková

Ekzémová strategie

S ekzémovou strategií se dostanu všude. Slovy blízkého přítele, který na mě dlouze a pronikavě hledí svým hypnotickým pohledem jestřába v akci, pod nímž se měním v bílou myšku, svolnou a odevzdanou: "Drahá, ty jsi jako ekzém."

10.1.2019 v 17:14 | Karma: 4,93 | Přečteno: 177x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon

Přijde mi proklatě sexy finanční žargon. Finanční svět již méně (zcela zvláštní odrůdou jsou pak bankéři a investoři). Samotnou mě to překvapuje, u sebe bych podobnou zvrhlost nikdy neočekávala.

5.11.2018 v 20:21 | Karma: 3,64 | Přečteno: 133x | Diskuse| Miniblogy

Lada Šůláková

Imaginární disky

"Tak to je teda něco!", pomyslela jsem si, když jsem nedávno narazila v jakémsi vědeckém časopise (bůhví jak se mi dostal do rukou) na informaci, jak se housenka proměňuje v motýla. 

4.12.2014 v 19:40 | Karma: 6,80 | Přečteno: 362x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Udělej svého muže

Jednou už jsem o tom psala, ale pro jistotu to ještě ráda zopakuji - žena muže buď udělá, nebo ho zničí. Záleží to jen na ní, na velikosti jejího srdce a čistotě jejího záměru. Na pozadí odvážných činů mnoha mužů je PRÁVĚ ONA.

27.6.2014 v 10:08 | Karma: 14,69 | Přečteno: 1110x | Diskuse| Ostatní

Lada Šůláková

Usedni dnes se mnou v červeném stanu

Sdílím krásnou a čistou vizi jedné své blízké duše o posvátném místě pro ženy plném porozumění, něhy, vnitřní síly a odvahy být zranitelná, kde bychom se mohly navzájem očistit, odpočinout si a posbírat hlubokou moudrost.

25.6.2014 v 17:43 | Karma: 7,21 | Přečteno: 359x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1098x
Jsem satiriánský psychoterapeut s osobní zkušeností vysoké citlivosti (HSP). Píšu, tančím, muzicíruju, sbírám po kopcích bylinky, chovám Sphynxe, jsem zarytý frankofil a módní nadšenec. Fascinuje mě nezměrná krása, křehkost a hloubka lidské duše. 

www.ladeni-duse.mozello.cz

Seznam rubrik